Just nu 50% rabatt på sol­glasö­gon med din styrka!


Meny

Köpevil­lkor

Avtalspart

När du hand­lar i web­bu­tiken på medop​tik​.se ingår du ett köpeav­tal med:

Medop­tik Sverige AB
Org​.nr.: 556804 – 7772

Besök­sadress: Tra­vers­gatan 12, 721 38 Västerås
Postadress: Box 10129, 720 10 Västerås

E‑post: info@​medoptik.​se
Tel: 021 – 130101

Allmänt

När du läg­ger en beställ­ning i vår web­bu­tik accepter­ar du sam­tidigt våra köpvil­lkor. Samtli­ga pris­er på medop​tik​.se är inklu­sive moms. Vi utför endast lever­anser inom Sverige, frak­tkost­nad tillkom­mer. Vi för­be­håller oss rät­ten att ändra priset på våra pro­duk­ter utan avis­er­ing. Vi föl­jer dis­tansav­tal­sla­gen som gäller vid köp via internet.

Betal­ning

Betal­ning sker enkelt och säk­ert med Payson. Även om du inte har ett Payson-Kon­to sedan tidi­gare kan du snabbt göra transak­tio­nen via Payson. Payson samar­be­tar med VISA, Mas­ter­Card samt alla sven­s­ka banker som erb­jud­er direk­t­be­tal­ningar, Swed­bank, Han­dels­banken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säk­er­het­skrav och är PCI-cer­ti­fier­ade av Trust­wave som är en inter­na­tionell organ­i­sa­tion för säk­er e‑handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöver­föringar byg­ger på banker­nas så kallade 3D-secure teknik. Payson star­tade 2004 i Sverige och flera miljon­er per­son­er har använt Payson som är en välkänd betal­lös­ning på inter­net. Läs mer om Payson här: www​.payson​.se

Byten och återköp

Byte / öppet köp

I vår web­bu­tik medop​tik​.se tilläm­par vi inte öppet köp.

Ånger­rätt

Vid köp av varor på medop​tik​.se gäller alltid 14 dagars ånger­rätt i enlighet med gäl­lande kon­sumentsky­ddslags­tift­ning. Det­ta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att med­dela oss det­ta inom 14 dagar från det att du eller ditt ombud har tag­it emot den beställ­da varan (ånger­fris­ten).

Tillvä­gagångssätt vid återköp

  1. Maila oss ditt order­num­mer och vilken artikel / vil­ka artik­lar det gäller.
  2. Vi skickar ut infor­ma­tion till din e‑postadress med vidare instruk­tion­er för hur du hanter­ar returen.
  3. Du skickar till­ba­ka artik­lar­na du önskar return­era. Kost­nad för returen tillkom­mer dig som kund. Läs även infor­ma­tio­nen under Embal­lage vid retur” län­gre ner.
  4. När pro­duk­ten är oss till­han­da, är inspek­ter­ad och ans­es vara i säljbart skick gör vi en åter­be­tal­ning för de return­er­ade artik­lar­na. Stan­dard­frak­ten som upp­stod vid beställ­ning åter­be­ta­las inte.

Vi beta­lar snarast till­ba­ka belop­pet, dock senast inom 14 dagar från och med det datum vi tog emot ditt med­de­lande om utö­vande av ånger­rät­ten. Åter­be­tal­nin­gen förut­sät­ter även att vi har hun­nit ta emot varan eller att du som kund kan uppvisa att varan har sänts till­ba­ka, t.ex. genom ett inlämn­ingskvit­to. Åter­be­tal­ning görs till betal­ningsalter­na­tivet som du som kund valde vid beställningstillfället.

Rekla­ma­tion

Vid köp på medop​tik​.se har du alltid 1 års garan­ti på alla dina pro­duk­ter samt 3 års rekla­ma­tion­srätt enligt Kon­sumen­tkö­pla­gen. Rekla­ma­tion­srät­ten gäller fab­rika­tions­fel som upp­stått under tillverkn­ing och som skil­jer varan från en likar­tad vara utan tillverkn­ings­fel. Rekla­ma­tion­srät­ten gäller inte om du som kund själv orsakat skadan.

I det fal­l­et att varor sak­nas vid lever­ans ska rekla­ma­tion göras inom 5 dagar från att lever­ansen har mottagits.

Vid rekla­ma­tion kon­tak­ta oss med en utförlig beskrivn­ing av felet samt bild eller alter­na­tivt film för att styr­ka felet som beskriv­its. Om ett pro­duk­t­fel behöver under­sökas ytterli­gare för att avgöra om felet är ett tillverkn­ings­fel eller inte kom­mer vi att kon­tak­ta dig. Eventuellt kan vi behö­va få varan åter­sänd till oss för vidare kon­troll. Om du fått rekla­ma­tio­nen god­känd av oss så står vi för alla returkost­nad­er i sam­band med att du returner­ar försän­delsen till oss. Om tillverkn­ings­fel inte kan påvisas kom­mer du som kund få artikeln i retur och få beta­la frak­tkost­nad i sam­band med det­ta. Läs även infor­ma­tio­nen under Embal­lage vid retur” län­gre ner.

Kan vi kon­stat­era att det före­lig­ger ett tillverkn­ings­fel på pro­duk­ten så kom­mer vi åtgär­da det­ta utan kost­nad för dig som kund. En ersät­tningsvara kom­mer då att sän­das till din beställ­ningsadress om inget annat överenskommits.

Embal­lage vid retur

Tänk på att du som kund ans­varar för att varan inte skadas i trans­porten till­ba­ka till oss. Om du har kvar trans­portem­bal­laget som vi använde för att skic­ka ut artik­lar­na till dig är det bra att du använ­der det även för returen. Sak­nas embal­laget bör du tän­ka på att artikeln kan utsät­tas för stö­tar under trans­porten. Vi rek­om­mender­ar ett ytterem­bal­lage samt stöt­däm­pande mate­r­i­al runt artikelns för­pack­n­ing. Sätt inga adress­lap­par direkt på varans förpackning.